Oseriös försäljning av Cheerleading skor… ja jag är arg!

Det började redan i Juni med det här företaget… http://cheerskor.tictail.com/ Jag ringde och pratade med Jens och han sa att dom hade Jolenes storlek och att vi kunde komma över och prova och köpa. Jolene och jag åkte dit, tog i och för sig bara en timme, för att där få veta att det inte alls fanns några skor i den storleken.

Ingen fara! Jens skulle minsann beställa hem ett par och sa att om någon vecka eller så så skulle han höra av sig och hade säkert då fått skorna, om inte annat så skulle han veta när dom kom.

Veckorna gick.. en, två, tre… jag försökte ringa, men ingen svarade… jag försökte maila men ingen svarade… i Augusti fick jag ett mail om att jag kunde återkomma om en eller två veckor för just nu var det stängt.

Men det kändes ju riktigt trevligt av den här Jens som lovade så tjusigt att höra av sig om våra skor.

Efter dom där första tre veckorna beställde vi i alla fall ett par skor från ett annat företag. Det här företaget levererade på någon vecka! Tyvärr visade det sig att storlek 4 (32) var för stort och Jolene skulle behöva Y3 (31) eller kanske till och med Y2.

http://cheerskor.tictail.com/ hade enligt sin webbsida Y3, så jag tänkte att jag ger det väl en chans till då. Förra gången var det ju trots allt sommar snart och folk ville väl ha semester antar jag. Vad betyder en kund hit eller dit liksom?

Skorna kom på ett par dagar!! MEN!! Storleken var inte alls Y3 utan Y13.. det vill säga 3 storlekar mindre än den storlek jag beställde.

Det stod på fraktsedeln att om det skett ett misstag vid expedieringen, så skulle man höra av sig. Däremot fanns inget telefonnummer medskickat, så jag slog upp webbsidan igen och ringde ett av nummren som stod där.

Damen som svarade ville helst inte prata med mig. Sur, grining och upprepade om och om igen att hon minsann inte hade med detta att göra. Men, sa hon, hon skulle höra med sin dotter om inte dottern kunde kolla om där fanns några Y3 “på lagret”. Hon sa också att hon skulle höra av sig snarast.

Efter 5 timmar tyckte jag att snarast hade gått, jag har ju som sagt varit där och jag vet precis var skorna förvaras. På 5 timmar hade jag lätt kunnat sortera och strukturera hela utrymmet där skor förvaras 3-4 gånger. Damen svarade igen och sa att nej hon hade inte glömt bort mig, och hennes dotter trodde inte att det fanns några Y3 i alla fall. Efter det gick samtalet lite utför. Jag frågade om det här med att man skulle kontakta dom INNAN man skickade skorna i retur, men det hade hon ingen aning om. I slutändan blev jag ombedd att vänta tills Jens kommer hem från sin USA resa om lite drygt en vecka. Sedan give or take lite jetlag och kanske lite mer ignorans från deras sida.

Nä.. det här företaget är inget jag vill ha att göra med i framtiden. Det får nog bli till att köpa flera uppsättningar nästa gång vi är i USA för Jolene att växa i :(.

USCH!!!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *